Pages

2013. április 14., vasárnap

Nyílt fegyverviselés, igazoltatással

Fiatal hölgy biciklizik egy Louisiana-i kisvárosban. Texasban él, csak jelenleg látogatóban van, mondhatni turistának számít. Senkit nem zavar, őt se zavarja senki, csak hajtja a kerékpárt, oldalán a fegyvere, minden rendben van.

Ekkor egy rendőrautó rászirénázik a háta mögött és megáll előtte. Igazoltatás következik. Számított erre, mert bár hetek óta a városban volt és nem történt incidens, de most mégis megállították. A kamera nála volt, rögtön be is kapcsolta.

A közúti "kihallgatás" megkezdődött.

Járőr: Hogy van?
Nő: Jól.
Járőr: Miért biciklizik maga fegyverrel az oldalán?
Nő: Nyíltan viselem.
Járór: Oké... (sértődött hangon)
Járőr: Van magánál személyi igazolvány?
Nő: Nincs. (Törvény nem kötelezi rá.)
Járőr: Nincs? Szóval maga úgy biciklizik itt nyíltan fegyvert viselve, hogy még személyi sincs magánál?
Nő: Megadhatom az igazolványom számát.
Járőr: Hol lakik maga?
Nő: Itt az utca végén.
Járőr: Várjon itt egy pillanatot!
Nő: Rendben.

A járőr visszamegy a kocsijához rádiózni, a felettesét hívja.

Mikor visszajön, a nő megadja neki a személyes adatait. (A törvény szerint nem kell megadnia, de ő mégis megadta, mert nem volt kedve vitatkozni a rendőrrel.)

A járőr -ekkor már nem mérgesen, hanem mosolyogva- visszasétál a kocsijához, leellenőrizteti az adatokat. Mikor visszajön, tovább folytatódik a kérdezősködés.

Járőr: Magának Texas-i a jogosítványa, mióta van itt Louisiana-ban?
Nő: 2 hete. Látogatóban.
Járőr: Ok. Látogatóban van. Van Texas állami fegyverviselési engedélye?
Nő: Nincs.
Járőr: Maga nem hordhatja a fegyverét így Louisiana-ban. (Hazudik.) Rejtenie kell.
Nő: Ez nyílt viselés és ha így hordom, akkor nem kell rá engedély.
Járőr: Értem, nyílt viselés. De akkor is. Valamiféle engedély kell a fegyverhez. (Hazudik.) Magának meg se személyi igazolványa nincs, se semmilye.
Nő: De megadtam a személyi igazolványom számát. Csak biciklizek, úgyhogy otthon hagytam a személyimet.
Járőr: Értem, de fegyver van magánál és az úgy más. (Nem más.)
Nő: Azért viselem nyíltan, mert ahogy mondtam, csak látogatóban vagyok itt, szóval nem lett volna túl sok értelme, hogy végigmenjek a bonyodalmas rejtett viselési kérelmezésen.
Járőr: Értem hogy csak látogatóban van, de megkérem hogy ne viselje nyíltan a fegyverét ebben a városban.
Nő: Oké... és ez azért van, mert én Texas-i vagyok.
Járőr: Nem, hanem azért, mert itt mások a törvények mint Texas-ban. (Ez igaz, de pont fordítva. Ugyanis míg Louisiana-ban legális a nyílt fegyverviselés, addig Texas-ban tilos.) Bár a nyílt viselés lehetséges Louisiana-ban, de a városi szabályok tiltják. (Hazudik.)
Nő: Nem viselhetem nyíltan itt Ponchatoula városban...? Ok... Szóval önvédelemre mi használható?
Járőr: Be kell szereznie egy rejtett viselési engedélyt. (Hazudik.) És rejtetten kell viselnie a fegyverét. (Hazudik.) Sajnálatos, de ez így van. (Nincs így.)
Nő: Oké...
Járőr: Mert ilyet nem látni errefelé, nem akarom hogy valaki azon gondolkodjon hogy "hé ez a nő meg miért biciklizik egy fegyverrel az oldalán?".
Nő: Az a helyzet, hogy eddig még soha senki nem szólt meg érte, pedig amióta idejöttem, két hete így hordom.
Járőr: De csak azért mert eddig én még nem találkoztam össze magával.
Nő: Aha, értem.
Járőr: Csak örülnénk neki ha nem hordaná nyíltan.
Nő: Igen asszonyom, majd úgy teszem. Ahogy mondtam eddig személyes önvédelem miatt hordtam. Nem vagyok idevalósi, nem tudom az itteni helyeket.
Járőr: Hordjon gázsprayt.
Nő: Gondolom hogy muszáj lesz azt hordanom... szóval... végigmegyek az utcán és hazamegyek.
Járőr: Rendben. Legyen jó napja.
Nő: Önnek is.

Később a fiatal nő felhívta a rendőrséget és beszélt egy rendőrhadnaggyal. A hadnagy biztosította arről a nőt, hogy semmiféle városi szabály nincs ami tiltaná a nyílt fegyverviselést és nyugodtan hordja nyíltan mert teljesen törvényes dolog és jogában áll hogy úgy viselje.

Úgyhogy a továbbiakban is nyíltan hordta és többet nem állította meg senki amíg abban városban lakott.

Tökéletes példa arra, hogy hiába hogy az országos, az állami és a városi politikusok feladata a törvények meghozatala és változtatása, mert egy mezei rendőrjárőr 2 perc alatt hoz egy törvényt és mint kész tényt adja elő a gyanútlan polgároknak. A politikusok egy törvényen heteket, hónapokat és éveket is vitatkoznak, mire megváltoztatják, de egy rendőr csak fejben eldönti és ott, akkor az törvénnyé válik.

Az eredeti videó:

http://www.youtube.com/watch?v=g2dC8MDKKTE

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése